wtorek, 20 stycznia 2015

Bombowe te bombki... cz. 1

Jako że moja choinka w tym roku obfitowała w same szydełkowce


postanowiłam pochwalić się każdą bombką, dzwonkiem, aniołkiem czy gwiazdką - osobno.
Każda ozdoba zasługuje bowiem na prezentację. A przy okazji mogę potomnym pozostawić schematy, może akurat przydadzą się komuś do stworzenia wielu cudeniek.

Schematy gromadziłam od wielu lat i z powodzeniem je wykorzystywałam, jedne przerabiając co do słupeczka, inne modyfikując według własnych potrzeb.

Wszystkie zdjęcia ozdób są mojego autorstwa, ale schematy zostały znalezione w internecie, powielane przez użytkowników, bądź tworzone i udostępniane za zgodą ich autorów.

Na początek przedstawiam kilka największych bombeczek.
Mniejsze znajdują się w Część 2 - zapraszam

1. Bombka o średnicy ok. 15 cm


Bombka powstała ze wzoru na serwetkę. Wystarczy zrobić dwie jednakowe połówki i przerabiając ostatni rząd drugiej połówki, łączyć ją z pierwszą. Ja połączyłam na gęsto, ale jeszcze ciekawiej wygląda to po połączeniu tylko środkowych łuczków każdego wachlarzyka.


2. Bombka o średnicy ok 10 cm



3. Bombka o średnicy ok. 10-10,5 cm



4. Bombka o średnicy ok 10 cm



5. Bombki o średnicach 8-10 cm




Do tego modelu posłużyłam się schematem nr 5




Ciąg dalszy nastąpi...

















3 komentarze: